Proje Detayları

Transmedya, dijital ortamlarda farklı kanallar kullanılarak, kişinin sosyal mecralara yönlendirilmesi ve mesajın iletilmesi amacını taşıyan bir tekniktir… Sanal ve gerçek ortamlarda uygulanabilen bu teknik farklı mecralar arası bir geçiş sağlar. Transmedyanın amacı kişiyi aktif bir kullanıcı konumuna getirmektir. Biz de bu projeyle kişileri aktif hale getirerek sanal ve gerçek ortamlar arasında bir koşuşturma içerisine çekiyoruz.

Katılımcıları, okulumuzun belirli bölgelerine asmış oluşturduğumuz QR kod ile önce YouTube kanalımıza yönlendiriyoruz. Youtube kanalından Twitter hesabımıza geçiş yapan kullanıcı, Twitter’a bıraktığımız soruya erişiyor. Katılımcı, Twitter’daki sorunun doğru cevabını ise Instagram’da paylaştığımız ilgili görselin altına yorum bırakıyor. Doğru cevabı veren ilk kişiye DM yolu ile ulaşıp okulumuzda bulunan dolabın şifresini veriyoruz. Katılımcı, dolaba bıraktığımız hediyeyi sorunun cevabı olan sayı ile şifreyi girerek kazanma hakkı elde ediyor.

Transmedyanın ne olduğunu, kişileri yarışmaya dahil ederek uygulamalı bir şekilde gösterirken aynı zamanda bir pazarlama tekniği olarak da kullanılan transmedyayı kitap okumaya teşvik etme amacıyla kullanmış bulunduk.

2018-2019 Eğitim, Öğretim ve Akademik yılı sürecinde Güz Döneminde başlattığımız proje, projenin tasarlanması ve uygulama süresi olarak bir dönem boyunca devam etti. Yıl içerisinde işleyişini planladığımız bu proje yaklaşık olarak 25 gün içerisinde tekrar hayata geçirildi. Şuanda içinde bulunduğumuz yaz döneminde ise daha aktif bir hale getirilerek okulun öğrencilerine yarışmaya katılma imkanı tanındı.

Üsküdar Üniversitesi Yeni Medya ve Gazetecilik 3. Sınıf öğrencileri olarak Yeni Medya Okuryazarlğı dersi kapsamında projeyi dört kişilik bir grup ile gerçekleştirdik.

Lütfiye Öztunç, sosyal medyada yayınlanacak ve hediyeye ulaştıracak soruları hazırladı. ŞahanŞengül, Instagram paylaşımlarını gerçekleştirdi. Elif Sena Demiroğlu, İnternet sitesinde ve diğer sosyal medya hesaplarında kullanılan görsellerin çekimini ve düzenlemesini yaptı. Youtube’da yayınlanan videonun çekimini üstlendi. Twitter soru paylaşımlarını yaptı. İnternet sitesi içeriğine destekte bulundu. Meliha Balaman, Youtube’da yayınlanan videoda, projemizin amaçlarını ve işleyişini katılımcılara aktardı, video montajını yaptı. Projemizin internet sitesini oluşturdu ve içerik üretimine katkı sağladı. Projenin gerçekleştiği okul ortamında gerekli izinleri aldı. Projenin ana fikri ise 4 kişilik grubun ortak fikri olarak ortaya çıktı.

YouTube kanalımızda paylaştığımız videonun 4 günlük istatistikleri 15 abone, 145 izlenme, 20 video beğenisi ve 5 beğenmeme şeklinde ilerlemekte.

2018 yılı Aralık ayından itibaren aktif olan Twitter hesabımızda güncel takipçi sayımız 21’dir. Twitter’dan sorduğumuz sorulara doğru cevap vermek üzere Instagram hesabımıza yönlendirmeler gerçekleştirilmiştir.

2018 yılı Aralık ayından itibaren kullandığımız Instagram hesabımızın takipçi sayısı 181 kişiye ulaşmıştır. Yaptığımız bir yarışmaya 3 saat içinde 10 kişi katılım sağlamıştır.

Kazanan arkadaşa kitabı hediye edilmiş, kitabın yazarı Prof. Dr. Nevzat Tarhan tarafından imzalanmıştır. İnternet sitemizden duyurusu yapılmıştır. Yaptığımız bir diğer yarışmaya da katılım 3 saat için 12 kişi ile gerçekleşmiştir. Kazanan katılımcımız, hediyesine ulaşmıştır.

Üsküdar Üniversitesi’ne hitap eden bu proje amacına ulaşmış ve katılımcı olmasını hedeflediğimiz kitleden katılım sağlanması gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar sanal ve gerçek ortamlar arasında geçişler yaparak bir transmedya örneği içerisine dahil olmuşlardır.

Hedefimiz projenin bir üst aşamaya taşınarak Üsküdar ilçesi geneline yayılması ve sponsor desteği ile daha büyük kitlelere ulaşılması.

Web sitenizi WordPress.com' da kurun
Başla
%d blogcu bunu beğendi: